Jsme domov pro seniory, poskytujeme služby osobám od 65 let, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž situace vyžaduje pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby.
Novým klientům jsou nabízeny pouze dvoulůžkové pokoje. V případě uvolnění jednolůžkového pokoje je tento nabídnut nejprve stávajícím klientům domova pro seniory (dle pořadníku zájemců o jednolůžkový pokoj), a teprve v případě, že nikdo z klientů nemá o pokoj zájem, je nabídnut novému klientovi.
Jakmile vaše žádost postoupí na první místo, pak vás při uvolnění místa kontaktuje sociální pracovník domova. Sdělí vám informace o pokoji a podá vám informace o možnosti zahájení poskytování sociální služby. Dále si s vámi sjedná osobní setkání, při kterém si budete moci pokoj i ostatní prostory domova prohlédnout a získáte podrobné informace důležité k zahájení poskytování sociální služby.
Úhrada za poskytované služby v G-centru Tábor probíhá podle aktuálního sazebníku. Úhrada za služby se pohybuje v rozmezí 14 190 Kč – 15 450 Kč dle typu pokoje. Dle zákona č. 108/2006 Sb. náleží poskytovateli pobytových služeb také celý příspěvek na péči.
Domov pro seniory patří mezi pobytové sociální služby. Výše úhrady zahrnuje ubytování, celodenní stravování, topení, teplou a studenou vodu, úklid, praní a žehlení prádla. Úhrada za péči je stanovena ve výši přiznaného příspěvku na péči. V případě, že uživatel nemá přiznaný příspěvek na péči, úkony spojené s péčí o svoji osobu nehradí.
Příspěvek na péči je sociální dávka poskytovaná osobám v nepříznivé sociální situaci, které jsou závislé na pomoci jiné fyzické osoby. Z příspěvku je možné hradit profesionální sociální službu nebo jej použít k pokrytí nezbytných nákladů při zajištění péče v rodině. O příspěvek je možné zažádat na Úřadu práce dle místa trvalého bydliště žadatele.
V tomto případě příspěvek na péči náleží ze zákona domovu pro seniory.
G-centrum Tábor má uzavřenou smlouvu s firmou Všeobecný lékař jih s.r.o. o zajištění nadstandardních lékařských služeb spočívající v poskytnutí poradenské a konzultační činnosti v oblasti geriatrické a paliativní péče. Lékařské služby jsou realizovány formou návštěvní služby a to 2x týdně v minimálním rozsahu 8 hod., konkrétní ordinace probíhají v pondělí a ve středu. Lékařské služby jsou rozšířeny o možnost telefonické konzultace ošetřovatelské péče a to denně od 8 -18 hod. Mimo tuto smlouvu v G-centru nadále ordinuje 2x měsíčně lékař se specializací psychiatrie.
Fakultativní služby jsou služby poskytované nad rámec základních činností (např. telefonní hovory). Úhradu fakultativních služeb si uživatel hradí z vlastních příjmů.
Individuální plán je výsledkem dohody mezi klientem a poskytovatelem sociální služby a je v souladu s posláním poskytovatele. V tomto plánu je vyjádřen cíl klienta, jeho potřeby, přání a jednotlivé kroky, které ke stanovenému cíli vedou.
Klíčový pracovník je pracovník přímé péče, který je klientovi přidělen při zahájení poskytování sociální služby. Klíčový pracovník s klientem plánuje individuální průběh poskytování sociální služby. Tento pracovník se aktivně zajímá o potřeby a spokojenost klienta. Podporuje ho v jeho samostatném myšlení, rozhodování a uplatnění jeho vůle. Vztah mezi klientem a klíčovým pracovníkem by měl být založen na vzájemné důvěře. Klíčový pracovník je zároveň prostředníkem mezi klientem a týmem všech pracovníků domova. Vyřizuje podněty, připomínky a stížnosti klienta. Klient má možnost požádat o změnu klíčového pracovníka.
Smlouva má písemnou formu a uzavírá se mezi příspěvkovou organizací G-centrum Tábor a osobou, která má zájem o poskytování sociální služby domov pro seniory. V případě, že tato osoba není schopna samostatně jednat a rozhodovat, musí být při tomto právním úkonu zastoupena (opatrovníkem nebo ORP).
Přes veškerou naši snahu se může stát, že nebudete s něčím spokojeni. Samozřejmě budeme rádi, pokud nás na naše chyby upozorníte. Své připomínky a stížnosti můžete podat buď písemně či ústně řediteli organizace nebo jakémukoli zaměstnanci, dále je můžete vhodit do schránky, která je k tomuto účelu určena a je umístěna v atriu v přízemí zařízení. Stížnost můžete podat osobně nebo prostřednictvím svého zástupce či rodinného příslušníka. Všechny stížnosti jsou evidovány a o způsobu vyřešení vaší stížnosti budete informováni. Pokud nebudete s řešením spokojeni, můžete se obrátit na našeho zřizovatele, případně Veřejného ochránce práv nebo Český helsinský výbor.
Pro usnadnění vašeho rozhodování vás srdečně zveme na návštěvu našeho zařízení, abyste mohli sami posoudit, jak se u nás žije. Návštěvu lze telefonicky domluvit na tel.: 381 478 290, 381 478 216, 381 478 207, 381 478 208. Pokud se rozhodnete pro život v našem zařízení, pomůžeme vám překlenout případné obtíže v adaptaci, budeme se snažit vám naslouchat,
pomoci zvyknout si na nové prostředí a zprostředkovat informace o veškerém dění v zařízení. Naší snahou je vytvořit vám, kteří se rozhodnete žít v našem zařízení, nový domov, kde budete spokojeni a ve kterém prožijete hodně pěkných chvil.
© 2023 G - centrum Tábor, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti, Mapa stránek
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO