Horní menu

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Naše služby > Pečovatelská služba > Aktuality - pečovatelská služba > 23. informační bulletin Pečovatelské služby Tábor

23. informační bulletin Pečovatelské služby Tábor



  1. informační bulletin

Pečovatelské služby Tábor

Vážení přátelé,

dnes Vám píši tento „mini časopis“ naposledy. V roce 2025 se zařazuji do skupiny důchodců. Starobních – což je hrozné slovo, ale je to tak – čas nezastavíš a jedinou spravedlností na světě je, že všem plyne stejně. Na moje místo přijde mládí – magistra Iveta Sádovská a já jsem vnitřně přesvědčená, že její výběr byl tím nejlepším rozhodnutím. Určitě přinese nový, praxí nezatížený pohled, který se projeví i v chodu služby. A to je dobře, protože poskytování pečovatelské služby musí odpovídat aktuálním požadavkům. Za těch téměř 23 let, co jsem funkci vedoucí vykonávala, se mnohé změnilo – nejprve byl základ této služby postaven na dovážce obědů a úklidech domácnosti. V současné době je naše činnost zaměřena spíš na osobní péči a stravování a úklidy přenecháváme komerčním službám. Také jsme rozšířili naši provozní dobu, neboť péči lidé potřebují nejen ve všední dny do půl čtvrté, ale každý den a až do večera a v novém roce budeme pomáhat i občanům několika okolních obcí.

Přeji Vám osobně příjemné prožití svátečních dní a hodně zdraví a pohody v následujícím roce.

Ing. Renata Kainráthová

Představuje se Vám nová vedoucí pečovatelské služby a denního stacionáře

Mgr. Iveta Sádovská, má vystudovanou Vyšší odbornou školu sociálně právní a také Vysokou školu zdravotnictví a sociální práce. Profesní zkušenosti se sociální prací získala na Úřadu práce Nymburk a Generálním ředitelství Úřadu práce Praha, kde pracovala na oddělení dávek pomoci v hmotné nouzi a příspěvku na péči.

Anketa ke stravování

V dubnu tohoto roku jsme naše strávníky obeslali dotazníky, v nichž jsme se podrobněji ptali na to, jak jsou spokojeni s obědy, které od nás berou. Je samozřejmé, že pokud se lidé v něčem plně neshodnou, je právě jídlo a tak co jedni chválili, druzí měli výhrady. Proto musíme v hodnocení vycházet z určitého středu. Je nutno si uvědomit, že naše vývařovna chystá speciální stravu, je tedy logicky mnohem méně vychucená, protože většina našich strávníků má větší, či menší problémy se zažíváním. Jídlo lze vždy dochutit podle svých představ, ale naopak to neuděláte. Kdo je zvyklý na výraznější chuť, určitě nebude s naší stravou spokojen a určitě mu více budou vyhovovat jídla dovážená z restaurací, kde je nabídka docela široká a kontakty na tyto dovozce Vám můžeme předat. Obdobné je to s velikostí porce – strava je normována a velkému jedlíkovi nebude tato porce stačit. Rovněž těm, co si chtějí z oběda ušetřit část na večeři, nebo očekávají, že se z jedné porce nají dvě osoby.

Celkově jsme rozdali  170 dotazníků a vrátilo se jich 108, což je 64%. K velikosti porce se vyjádřilo 100 respondentů, z toho pouze 3 byli nespokojeni.  Obdobné to bylo u teploty stravy, kde jen dva klienti vyjádřili nespokojenost. Chuťovou stránku posoudilo 98 respondentů a pouze dva vyjádřili nespokojenost. Naši strávníci preferují masitá jídla a to především z drůbežího a vepřového masa. Hovězí méně, protože bývá tužší. Z příloh jsou nejžádanější  brambory, avšak s připomínkou, že někdy bývají nedovařené. Vzhledem k tomu, že se vaří v jednom kotli a nedovařená bývá jen některá, je jediným vysvětlením, že dodavatel může mít smíchané různé odrůdy, které mají jinou délku varu a to je věc, kterou jen těžko ovlivníme. Co se týká luštěnin, pouze 8 strávníků je nejí, většině vyhovují, nebo je sice sní, ale nepochutnají si. Tyto výhrady se objevují opakovaně, proto jsou luštěniny zařazovány do jídelníčku méně často, než by mnozí uvítali.

Nejvíce oblíbená jídla:

řízek se salátem nebo bramborami, omáčky všeobecně, vepřová (kachna) – knedlík – zelí, pečené kuře, sladká jídla

Neoblíbená jídla:

špenát, ryby, luštěniny, sladká jídla, játra

Děkujeme všem respondentům, kteří se aktivně ankety zúčastnili, a slova chvály od některých z vás nás potěšila.

 

Protože se stále častěji vyskytují případy, kdy jsou senioři podvedeni, okradeni nebo nějak zneužiti, zasíláme informační leták, který vytvořilo Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR

 

 

 

    Pohodové prožití vánočních svátků a do nového roku

       vše nejlepší, hlavně zdraví

                  

                 přejí pracovníci Pečovatelské služby